Известие

Collapse
No announcement yet.

Какво се потроши по 159-ката

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Какво се потроши по 159-ката

    По повод темата :"159/Brera в класация за най-трошливи автомобили втора ръка... "реших като наближа 100 000км. да опиша какво се потроши по 159-ката.Ако имате кеф/отнася се за всички собственници на 159/опишете и Вие какво сте сменяли и за колко км.
    -В момента колата е на 97 400км.Купих я от първи сонственник на 56 000км./поне това помня а ме мързи да погледна/Имам документи за всичко сменяно по колата от него, аз също събирам всяка една хартиика с разход.Ако не броим консумативите/ремъци, ролки, масла, филтри и т.н./ се потрошиха следните неща:
    -преди мен е сменяна хидравлична помпа-не знам причината.
    -Един бр. горен ляв носач/като я взех потропваше/ съдейки по състоянието на джантите има защо да се потроши.
    -Алтернатор/на около 75 000км./
    -Вихрови клапи/на 80 400км./ - искормени.
    -ЕГР. блокира на 87 500км.
    -Тампони на долни носачи смених ги на 96500км. но подозирам ,че са сдали багажа доста по рано.
    -Подгревна свещ 1 бр. -97 125км./сдаде багажа на 92 000км./
    -97 125 км. нови вихрови клапи/то това е глезотия в смисъл можеше и да го не го правя/
    - Кора под двигателя/като я купих беше потрошена/ - то май това е за графа консумативи...........
    - Ремонтирах собственоръчно двете предни седалки/ бордовете се бяха смачкали и деформирали и кожата се е протрила/ Като цяло седалките не са с кой знае какво високо качество на изпълнение.

    В общи линии това е, нарочно не писах стойности на ремонтите за да избегна излишни коментари, всеки сам избира къде ,как и срещу колко финикииски знаци да си вкарва в час ППС то.Ако е възможно да не превърнем темата в боза и да я оставим като чиста статистика ще е добре.Като цяло мен лично не ме интересува коя е най-великата кола на света ,а коя е създадена за егоисти.......затова и карам алфа.Колегите правещи нелепи сравнения с четириколесни превозни средства на немски производители ,моля да се въздържат от коментари.
    Няма невъзможни неща,просто има недостатъчно финансиране.
    156 1,8ТS-99 ......
    EX
    159 1,9 JTD-08

  • #2
    Моята я взех преди година на 140 000 км. (едва ли беше реално на толкова, но поне е била поддържана!) сега е на 155 хил. и съм пипкал следните елементи:
    още като я взех си беше за маховик....смених го заедно със съединител и лагер помпа; рециклирах долни носачи и смених тампоните им; поради хъркане на волана смених казанче и течност, но пак го има звука...може би трябва да оправя рейката. И до тук с принудителните ремонти. Вече по собствено желание махнах ДПФ, ЕГР и клапи....имам проблем с ел. огледалата (не искат да се затворят или, ако се затворят не щат да се отворят), както и с нави-то....не чете всички дискове, явно е за почистване....о, да...изгоря ми и един ксенон, но братята китайци ме снабдиха с две крушки за $30. Да са живи и здрави!
    В заключение ще кажа, че ако имах възможност да върна времето назад....100 пъти бих си купил пак същата кола, същата марка!! (само ми се иска да вади по-мъжки звук за тези 230-40 коня!!!)
    Last edited by thecleaner; d.m.y г., 19:27.
    Alfa Romeo 159SW, 2.4 JTD, 06, remap, no EGR, no DPF, no "peperudk`s", no eco friendly, a.k.a. THE BLACK MAMBA

    Comment


    • #3
      Много тъпа кола 3-та година я карам пукнах се от ремонти. Още като я взех я чипнах, мина се не мина време и се наложи да и сменям чисто новия 7-годишен съединител, но това не е всичко - на следващата година сменях термостат, после се наложи да и купувам 4 гуми и наскоро чистачки. Трошка
      sigpic
      156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
      "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

      Comment


      • #4
        комплект съединител, маховик и лагерпомпа. преден носач и накрайник

        предния сайбия е сменял бутало, и консумативи и накрайник, мисля и един носач

        иначе скоро смятам да се отърва от егр, дпф и вероятно пеперуди
        Alfa Romeo 159, 2.4 JTDm, 20V, 200hp NO EGR/DPF/flappers

        Comment


        • #5
          Освен всички процедури по ремап,ДПФ,колектор и ЕГР,рециклиране долни носачи,смяна горни-единият 2 пъти,другия един,сега съм с къстъм и съм много доволен.Смяна лагер главина,задна дясна,тя си виеше още като я купих.Смяна на рейка с такава от кола на 20 000 км-2010 г.,беше от стария модел,и дори не подлежеше на рециклаж,тогава смених и казанчето и течноста.Смяна съединител на 90 000 км./почна да буксува още на 75 ооо км,имаше си причина,но няма да я споменавам/.Миналата седмица сменях ляво вътрешно каре и маншон,заради вибрации.Миналата зима сменях и термостат.Разбира се и два пъти ангренаж,ама тва си консуматив.Всичко това за почти 70 000 км. откакто е в мен,или почти 5 г.

          П.С.Абе тая кола верно била баси трошката неземна

          П.С.2.Аааааа забравих,сменяни са и 3 биалетки,без задна лява.
          Last edited by Mury; d.m.y г., 11:30.
          Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
          Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
          Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

          Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

          Comment


          • #6
            По моята, която вече е на 169 000км ( реални):
            * при предходния собственик (колега от форума):
            - стандартни обслужвания - масла, ф-ри, ремъци и пр.
            - Махнат ДПФ + запушен ЕГР + ремап
            - заден лагер
            * Откакто аз я карам:
            - стандартно обслужване
            - подгревни свещи 4 бр.
            - течност хидравлика - сменена със зелена
            - антифриз + спирачна течност сменени
            - термостат (предстои смяна)
            - преден долен носач (предстои му рециклиране)
            - зимни гуми 4 бр. + летни гуми 2 бр.
            Last edited by sasho_n2; d.m.y г., 11:25.
            Alfa Romeo 159 1.9 JTDm, SW, Lancia Delta II 1,6
            ".... 150 На превала Ляв 5 и веднага Десен 5! спирай, че си ебало майката за Ляв 2 на скок !!!ХОРАТА... "

            Comment


            • #7
              На реални 310000. Нов внос Италия. Производство 2009та. Закупена преди да навърши 5г
              (159 1.9 jtdm 150bhp)

              - ДПФ се запуши моментално (на изкарване от кат - Авариен Режим 1ви път). Ауто италия обявиха 6хил лв цена, съответно го махнахме (в Алекс Девил на околовръстното). Заради тази повреда автокъщата свали от 9500 на 7к лв цената

              - Ремъците двата, ролки всички, масло двг и масло автоматик (някакво специално било), масло хидравлика, накладки на всички колела. 2хил лв (не ме питайте, още ме е яд)

              - Турбо (взриви се в обороти, като първо компа уж го изключи, но то все пак гръмна при форсиране на място. Авариен Режим 2ри път). Части от турбината излизат от блока, 5хил км по-късно (къде са седяли цялото това време, в главата ли, незнам но е факт че има малка шепа от тях върху буталата). Пълен рециклаж в Гаррет за 1800лв и всичко е ток и жица

              - Преден радиатор - течеше отдолу леко и понеже било на невъзможно за заваряване място (думи на монтьорите в Алекс Девил) нов, май Валео (мисля 600-700лв)

              - Всички предни носачи. 2100лв (тук колата е още на 300.000 км)

              - Турбото продължи да е мега лагаво (я се включи я не, плюс това пълен мъртвец до 2500оборота), затова смениха някакъв датчик на турбото (отпред на маската, близо до левия фар), 180лв. Проблема не се оправи

              Дотук колата е направила вече 2-3хил км само градско.

              - Дюзите даваха корекции/отклонение +6,0 и 7,5 на различните цилиндри - свалиха ги (от Алекс Девил) и УЖ ги носиха на Бош да ги правят (слава Богу, не били Сименс). Дюзите били перфектни. Упражнението слагане-махане - около 300лв труд (нулев резултат)

              В този момент на гаджето ми му хрумва че вероятно има проблем с компресията. След канче майстори, уж все специалисти които НИКОЙ не се е сетил да я мери се измерва.
              Резултати
              1ви - 13
              2ри - 9
              3ти - 15
              4ти - 17
              (май трябва да са 22)

              Тук вече в Алекс девил казват че колата е тотал щета (независимо че виждате колко пари са наляти дотук) и да се отърваваме от нея, че основния щял да е над 5хил лв. Теглим путки лелини и си я караме.

              На дълъг път към Гърция наливаме нафта на Еко-то преди Пазарджик. На 300метра от него колата влиза в зверски авариен режим (3ти път дотук, около 4хил км от купуването й). С каране с мръсна газ колата се поотпуши (черните облаци отзад не ги броим)
              Успешно ни закара до остров Корфу, където след 4-5дни обикаляне из зверски завой (като на Топ гиър най-готиния път в света) се строши пак - Авариен Режим 4ти път. Този път вече няма оправяне, независимо от юркането. Със сетни сили (това е автоматик) по незнайни начини приятеля ми успява да я качи по невероятния баир (автоматика превключва при 5500оборота независимо от ръчния режим, а на втора баира не е качваем заради нямащото го турбо)
              Сервиз там оправя колата (по компютър дебитомер и ЕГР):

              - Дебитомер Бош 400лв с работата (островни цени)
              - Чистене ЕГР

              Колата се прибра в БГ и изкара още 2-3хил км преди да клекне пак.

              - Хидравлика (ау!): слава богу оказа се по-къс ремък с 12мм (най-първото сменено нещо) който е натоварвал ролката на хидравликата и ролката е блокирала и ремъка се е запалил върху нея. Ремък и ролка - 300лв в Алекс Девил.

              Колата при палене веднага след смяна на ремъка на хидравликата чука на умряло (като шепа стотинки в блока). Тук вече аварийния режим е сериозен (5ти номер).

              - Бутала - 1600лв с бутални болтове и сегменти (дано оправи липсата на компресия на 2ри цилиндър)

              - Глава пълен ремонт - 400лв (счупени клапани, повдигачи, легла на клапани, гумички на клапани. Ще разберем точно какво съвсем скоро)

              - Работа за основния ремонт - Х пари (остават и основни лагери на коляновия вал да се сменят поне да има смисъл от отварянето)

              Добрата новина е че мотовилките поне са в добро здраве

              Тема с продължение

              ---------- Post added at 18:00 ---------- Previous post was at 17:56 ----------

              Понеже редактирането на мнение в този форум ми е непонятно, няколко корекции:
              Ремонта на турбото беше 800лв а не 1800. 1800 е цената на ново.

              Спирането на ДПФ-а беше 400лв уж с препрограмиране в Алекс Девил. Как обаче НЕ СА ВИДЕЛИ корекциите на дюзите които са ФЕНОМЕНАЛНИ никой неможе да обясни, питах един по един майсторите и приемчиците. При тези корекции просто можеше да не се купи колата!
              159 1.9 JTDm, 150bhp, 2009та

              Comment


              • #8
                Моята (от подписа),купена от Италия преди година и седем месеца на реални 149000 км в момента на 169000 км и
                до момента само консумативи(ремъци,ролки,масла и филтри)
                По принцип още с пристигането се махнаха EGR,DPF,вихрови клапи и се чипна.
                DPF,EGR и клапите си работиха,но
                не ми се чакаше да се скапят,мое решение
                За сега съм много доволен от тоя "спреляк"
                Грях е, да я нямаш!!!АlfaRomeo-156SW/2.4JTD/Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm TI

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от Виктория Покажи съобщение
                  ......
                  - положението е трагично, оправете я тая кола и я пускайте за продажба. Като гледам сте млади хора, нормално е така да се наиграете, другия път внимавайте като купувате 5г 9-ка за 7000лв. И аз така се наиграх навремето с една Алфа дето ми излезе мама и тате, важното е да сме живи и здрави
                  Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                  Много тъпа кола 3-та година я карам пукнах се от ремонти. Още като я взех я чипнах, мина се не мина време и се наложи да и сменям чисто новия 7-годишен съединител, но това не е всичко - на следващата година сменях термостат, после се наложи да и купувам 4 гуми и наскоро чистачки. Трошка
                  И понеже съм много отворен един долен носач от тази сутрин TRW. Това е първото нещо което пипам по окачване, тоя хубостник още като я взех прискърцваше, пълних шарнира с грес, издаяни 2г и сега го въртя с 2 пръста вътре в ябълката. Най-интересното е, че не хлопа, но рязко се разскърца злобно неговото мами
                  sigpic
                  156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                  "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                    И понеже съм много отворен един долен носач от тази сутрин TRW. Това е първото нещо което пипам по окачване, тоя хубостник още като я взех прискърцваше, пълних шарнира с грес, издаяни 2г и сега го въртя с 2 пръста вътре в ябълката. Най-интересното е, че не хлопа, но рязко се разскърца злобно неговото мами
                    Значи още преди 2 години си е трябвало да го смениш.
                    Точно за това има огромно разминаване за поддръжката на автомобил за един и за друг.
                    Ако бях аз, това щеше да е сменено още преди 2 години. Но ето, ти си го поправил въпреки, че е бил на умирачка още преди 2 години.
                    Да, знам, че ще кажеш сега, че това не е нищо, но аз казвам моята гледна точка.
                    Можеш сега да вземеш да му бутнеш отдолу шарнира на преса, да го подбиеш и да стегнеш шарнира за още поне 6 месеца. Работи, повярвай. Както казах въпрос на гледна точка дали нещото е свършило или не.
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                      Значи още преди 2 години си е трябвало да го смениш.
                      Точно за това има огромно разминаване за поддръжката на автомобил за един и за друг.
                      Ако бях аз, това щеше да е сменено още преди 2 години. Но ето, ти си го поправил въпреки, че е бил на умирачка още преди 2 години.
                      Да, знам, че ще кажеш сега, че това не е нищо, но аз казвам моята гледна точка.
                      Можеш сега да вземеш да му бутнеш отдолу шарнира на преса, да го подбиеш и да стегнеш шарнира за още поне 6 месеца. Работи, повярвай. Както казах въпрос на гледна точка дали нещото е свършило или не.
                      Абе алуминиевия носач на 159 може и да не издържи на напрежението от пресата.
                      Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                      Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                      Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                      Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                      Comment


                      • #12
                        Добре, че е някой да те цитира да се сетя за тебе ..
                        sigpic
                        156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                        "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                        Comment


                        • #13
                          159 вагон 2.2 Няма кожа, навигация и люк- реални 149000 Липсващ капак под двигателя и не подгрява седалките (бушон вероятно)
                          Купих я преди два месеца, чета от много време.
                          Навъртяни 3000км. Никакви излишни звуци освен леко просвирване на вентилатора в купето - оправено
                          Постепенно сменяне на всичко, което според мене е консуматив.
                          Леки наченки на симптоми от фобията серво - днес поръчах казанчето и течноста.
                          С казанчето, свещите и четирите нови зимни гуми, предстои смяна на течности и в скоростната кутия включително, филтри и капака под двигателя.
                          В този вид ще си дойда до БГ, че 7 години не съм се отбивал.
                          На пролет - ролки и ремъци
                          2,2 jts

                          Comment


                          • #14
                            Преди извесно време започна да има следният досаден проблем:
                            -по магистрала при неравности сама изк. круиз контрола и не иска да се вкл.Отделно от това вчера по магистралата при неравност пощуря изкл. АBS,системата срещу пробоксуване и още не знам си кое и круиза.То вярно ,че има неравности по пловдивската магистрала ама..........
                            Няма невъзможни неща,просто има недостатъчно финансиране.
                            156 1,8ТS-99 ......
                            EX
                            159 1,9 JTD-08

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от alex052 Покажи съобщение
                              Преди извесно време започна да има следният досаден проблем:
                              -по магистрала при неравности сама изк. круиз контрола и не иска да се вкл.Отделно от това вчера по магистралата при неравност пощуря изкл. АBS,системата срещу пробоксуване и още не знам си кое и круиза.То вярно ,че има неравности по пловдивската магистрала ама..........
                              Най-първо си виж клемите на акумулатора.
                              sigpic
                              156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                              "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                              Comment

                              Working...
                              X